Uitvaart
Vereniging
Leek

Bel Westera

Bij een overlijden van een lid van de Uitvaartvereniging Leek (UVL) zijn er twee mogelijkheden:

1. Westera Uitvaart

1. Het nummer van onze vaste verzorger Westera Uitvaartverzorging wordt gebeld ( 0592-543 082 ) en alle zorg die nodig is wordt opgestart. Binnen 24 uur krijgt de UVL een melding van het overlijden van een van onze leden.
  2. Naast de korting op het pakket zoals wij hebben afgesproken met Westera krijgt u ook de ledenkorting op het eventueel gebruik van onze aula.
  3. Ook keren wij 750,- ledenvergoeding uit. Dit brengen wij in mindering op de factuur.
  4. Als UVL sturen/bezorgen wij de eindfactuur zelf naar onze leden, omdat wij namens onze leden de opdrachtgever zijn voor het verzorgen van de uitvaart.

2. Eigen uitvaart

1. Er is een andere uitvaartverzorger gevonden of al gebeld. Deze uitvaartverzorger dient binnen 24 uur een melding te doen van het overlijden van een van onze leden bij het secretariaat van UVL. Dit kan per telefoon of e-mail. Als we een melding hebben gekregen van het overlijden van een van onze leden, krijgt u ook de ledenkorting op het eventueel gebruik van onze aula.
  2. Met andere uitvaartverzorgers hebben wij geen kortingen afgesproken en zij hanteren de tarieven zoals zij die zelf hebben vastgesteld. Daar gaat u dan mee akkoord.

Ook bij een andere uitvaartverzorger geldt dat wij als UVL zelf de eindfactuur sturen naar onze leden. Dit omdat wij opdrachtgever zijn voor het uitvoeren van een uitvaart van onze leden. De uitvaartverzorger kan zijn/haar kosten naar ons doorsturen. Wij maken dan de eindfactuur op en sturen dat naar de nabestaanden. Op deze eindfactuur brengen wij ook de 750,-ledenvergoeding in mindering.

Mocht de uitvaartverzorger de melding van overlijden niet binnen de eerste 24 uur hebben gedaan, of de eindfactuur niet door de UVL wil laten opmaken en versturen, dan keren wij de ledenvergoeding niet uit naar de nabestaanden.

Deze afspraken staan helder in ons huishoudelijk reglement en zijn bekend bij de uitvaartverzorgers die actief zijn in onze regio.

Nuttige informatie

Bel Westera 24/7